fredag 12 juli 2013

Arga aggressiva getingar

Vi är ute hos mina föräldrar på landet. Det ligger alldeles idylliskt med egen brygga vid Mälaren. Det är helt underbart att vara här. 

Denna sommar får vi dock samsas - eller kanske snarare slåss om utrymmet med arga, aggressiva getingar. Jag har blivit stungen en gång, Marcus tre gånger och jag har dessutom blivit jagad av ett par på min joggingrunda! Och nej, vi har inte gjort något för att reta upp dem.

Mamma och jag har en teori om varför de är så aggressiva. Vintern har varit lång, allt blommar samtidigt och nu har de bråttom att förbereda sig inför nästa vinter. Men vad jag inte förstår är varför de inte ägnar sig åt just det, förbereda sig för vintern, istället för att attackera oss!

Hur det än är med det så är det ändå väldigt härligt här ute. Och Sverige bjuder på fantastiskt väder!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar