söndag 10 februari 2013

Vad drömmer du om...?

 6 veckor av påtvingad, ofrivilligm vila. 6 veckor av försiktighet och restriktioner. 6 veckor då andra får göra sånt åt mig som jag i normala fall kan själv. 6 veckor av väntan. 4 veckor (lite drygt) tills tvillingarna kommer ut med planerat snitt. Om inget hinner hända däremellan. De första fem veckorna gick relativt fort och snabbt. Kroppen kändes trots komplikationerna relativt stark. Sen kom en ny blödning och det är som att jag inte känner igen mig längre. Kraftiga sammandragningar utan minsta ansträngning, halsbränna, ryggen värker, höften strejkar och jag samlar på mig vätska. Jag tröstar mig med att detta är tillfälligt. "This too shall pass!" Fyra veckor till, sen är den här delen över. Då börjar en ny fas, återhämtning och livet som 4-barnsmamma. Jag längtar (och hoppas självklart på ett problemfritt, komplikationsfritt snitt och återhämtning). Det finns lite saker jag lägtar efter och drömmer om att återigen kunna göra. Här är min lilla lista, utan inbördes ordning:

Gå på promenad.
Baka
Laga mat
Gå till kyrkan
Träna
Åka till badhuset med min familj
Bada bastu
Vara ute
Busa och leka med mina barn
Sy
Åka ut till mina föräldrar

Jag kommer säkert på fler saker som jag glömt i denna lista. Man blir så medveten om vad mycket man har att vara tacksam för när man ställs inför oplanerade situationer i livet. Man kommer även på saker man skjutit på framtiden. Som att starta en blogg - det har jag funderat på länge, men inte tagit mig tid till att göra. Förutom det så skulle jag vilja lära mig baka bröd, ut och resa, renovera hemma... Drömmarna är många och jag tänker inte skriva ner alla här och nu. Men vad drömmer du om? Vad har du skjutit på framtiden och inte tagit tag i? Nu kanske det är dags!

3 kommentarer:

  1. Tror du kan ligga lite längre. Din drömmar har än inte blivit att dammsuga ;) Fast det är å andra sidan alltid en av mina önskedrömmar.
    Måste tänka mer på vad mina verkliga drömmar är här i livet.
    kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, näe, jag drömmer inte om att dammsuga. Men däremot har det börja klia i fingrarna. Jag vill fixa och dona här hemma med en massa saker. Marcus har skruvat ihop en massa IKEAmöbler i tjejernas rum som jag vill fylla med leksaker, kläder mm. Nu får ju Marcus allt det roliga....
      Kram

      Radera
  2. Har länge drömt om att baka surdegsbröd. Och nu är jag på gång. Och så drömmer jag om snödroppar och krokusar. Verkar dessvärre inte va på gång...

    SvaraRadera