torsdag 23 maj 2013

Jag väljer att se det goda

Det händer att folk grymtar åt mig när jag kommer promenerandes med min tvillingvagn, besvärade över att den tar plats. Det händer till och med att någon slänger en otrevlig kommentar efter sig för att påpeka hur störande det är att jag kommer med min breda vagn. Det händer att folk låter bli att flytta några ynka centimeter för att jag också ska få plats på bussen.

Men allt som oftast är människor nyfikna och frågar både det ena och det andra om våra tvillingar. De är hjälpsamma, vänliga och tillmötesgående. Oftast är de trevliga och det finns alltid någon trevlig själ som gärna byter ett och annat ord med en. 

Som kvinnan på bussen idag vars make är i marinen, borta flera månader i stöten. Väldigt inspirerande och givande att samtala med henne. Bussresan gick så mycket snabbare. Så jag väljer att se det goda före det mindre goda.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar