tisdag 21 maj 2013

Sälja bil på blocket!

Gaaaah vilket galenskap! Att sälja bil på blocket. Vi la ut en annons igår kväll på blocket. Vi ska sälja vår gamla Scoda Octavia. Egentligen vill vi inte, men med 4 barn i familjen behöver vi mer än en 5-sitsig bil. Det gick nog inte många minuter från det att bilen kom ut på blocket tills dess att telefonen började gå varm. Sista sms:et kom ca 22:45! 22:45! Men hallå, vem hör av sig vid den tiden till en villt främmande människa...?? Fem minuter senare stängde jag av mobilen - stör mig inte jag sover.

Under dagen har samtalen fortsatt hagla in och flera sms har jag också fått. Flera har varit intresserade av den. En kille har sagt att han ska ha den, men han åker från Småland (!). Ja då kan man ju inte gärna säga "Först till kvarn, ring och kolla när du är på väg och se om den är kvar." Det brukar vi nämligen säga när vi säljer saker på Blocket. Jag menar, åker han fem timmar för att komma och hämta en bil är det inte helt schysst att sälja den till någon annan som bor lite närmare.

Måtte detta ta slut snart. Att vi blir av med bilen och kan ta bort annonsen...Eller blir av med den det lär vi göra... för köpare verkar det finnas.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar