onsdag 30 januari 2013

"Åh, tack mamma!"

Vi väntar ju tvillingar. Redan vid första ultaljudet såg vi tydligt att den ena är en pojke. Den andra tvillingen var inte lika tydlig, men det såg ut att vara en flicka. Det har blivit ett par ultraljud sen dess och igår var vi på ytterligare ett. Marcus passade då på att fråga om det var lättare att se om den andra var en flicka. Barnmorskan tittar och letar och får ingen tydlig bild, men på det hon ser så verkar det vara en flicka. Men hon sa också att det oftast är flickorna de tar fel på. Så vi är fortfarande inte helt säkra. (Men jag tror att det är en flicka).

Hur som helst...vid middagsbordet igår kväll frågade Emma om det hade gått att se om den andra tvillingen var en flicka eller en pojke. Jag svarade henne att det troligtvis är en flicka varpå hon slänger sig om min hals och utbrister:

"Åh, tack mamma, tack!"

Under kvällen berättar Emma sedan för mig att hon ska hjälpa till att välja kläder till bebisen och ta hand om henne. Och när bebisen blir större så ska Emma fläta hennes hår.

Undrar vilken reaktionen hade blivit om jag sagt att det blir en pojke...?

Inte den bästa bilden, men det ligger två små där inne...

3 kommentarer:

  1. Stackars lilla killen om han blir ensam i tjejmaffian. Han och Marcus får hålla ihop.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag tycker också lite synd om honom. I synnerhet efter den reaktionen från Emma. Men kanske Matilda kan förbarma sig över honom så att han också kan få lite syskonkärlek...

      Radera
  2. Min sjuårige morbror, som redan hade en lillasyster, blev så besviken att han fått ytterligare två systrar att han sa till morfar att köra tvillingarna till tippen... /Lisa

    SvaraRadera