tisdag 29 januari 2013

Ultraljud, läkarbesök, barnmorska ... ultra...

ljud, läkarbesök, barnmorska... Så har livet sett ut sen vi kom hem från sjukhuset för några veckor sen. Varje vecka har det varit minst ett besök. Men nu är nästa vecka besöksfri (peppar, peppar). Det vill säga om inget händer, och det håller vi tummarna för att det inte gör.

Med allt detta flängande kan jag ibland undra över om man på något sätt skulle kunna effektivisera allt. Bunta ihop besöken liksom. Som det är nu är jag beroende av andra för att ta mig till diverse besök och för deras skull vore det ju enklare om allt kunde skötas samtidigt.

Oavsett vilket så inser jag hur bra vi har det! Den vård jag får är för att se till att jag och bebisarna mår bra. Den är "gratis" (ja jag vet att vi betalar skatt för den, men ni förstår vad jag menar). Och vården är bra! Allt kontrolleras även om det såg bra ut sist jag var där. Och jag vet inte hur många gånger jag hört en läkare, barnmorska eller någon annan säga: "Ring om det är något. Det är bättre att du ringer en gång för mycket."

Vad jag vill säga är att jag känner mig trygg. Trygg med vetskapen om att vad som än händer de kommande sju veckorna fram till planerat snitt så kommer de jag möter göra vad de kan för att jag och bebisarna ska må bra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar