måndag 4 mars 2013

Men var är våren?

För ca 10 veckor sedan gick jag i ofrivillig ide. Precis som björnen går i vinterdvala så tillbringades tiden från nyår vilandes på soffan eller i sängen. Skillnaden är att björnens vinterdvala är frivillig och min vila var mer eller mindre påtvingad.

Men någonstans måste det ha gått lite snett. Hela idén med vinterdvala är väl ändå att man ska vakna upp och välkomna våren igen. Snön ska ha smält bort och temperaturen vara mer på plussidan än på minussidan. Jag kan inte direkt påstå att det varit så de få gånger jag tagit mig ut efter min vinterdvala. Det blåser kallt och termometern visar oftare minus än plus. Kanske kunde jag idag se hopp om en kommande vår någon gång i framtiden. Men den verkar ta god tid på sig.

Så det här med att gå ide verkar inte fungera. Eller så är inte min kropp helt inställd på rätt tider än. Kanske får försöka på nytt nästa vinter igen...

2 kommentarer:

  1. Nej, gör inte det. Har du inte dvalat klart nu?!?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha! Jodå jag har dvalat klart. Inget mer sånt.

      Radera