onsdag 12 juni 2013

Ordning och reda, pyssla på freda ... eller onsda

Vi har i hallen två pysselskåp. Alltså två skåp fyllda med pyssel. Det råder nästintill alltid en ordentlig oreda i de skåpen och det lockar inte till någon form av skapande. När lusten faller på (eller snarare när allt ramlar ur skåpen så fort man öppnar) så tar jag ork till mig och ordnar upp i oredan. Två dagar senare är det kaos igen. 

Så har det varit sen vi flyttade hit. Men nu har det blivit ändring på det. I förra veckan tog jag en tripp till IKEA tillsammans med mina föräldrar. Där inhandlades diverse plastlådor och ziplockpåsar. 

I en hel veckas tid har jag ägnat all "ledig" tid till att sortera, organisera och rensa. Nu ser det ut så här:


Allt har sin plats. Snyggt och prydligt. Materialet är förgsorterat så att det ska vara lättare att hitta. Var sak har sin plats.

Så ikväll bestämde vi, Emma och jag, oss för att pyssla. Och vilken skillnad! Det tog oss tillsammans ca 5 min att plocka fram allt. Men det bästa av allt, det tog inte mycket längre tid att plocka undan igen och det ser lika prydligt ut nu efter som det gjorde innan vi började.

Kvällens skapelser:


4 kommentarer:

  1. Så ska det se ut! Grattis till väl utfört arbete.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack tack! Så mycket roligare att skapa och göra något. Inbjuder verkligen till skapande.

      Radera
  2. Ylva Erlingsson16 juni 2013 kl. 09:55

    Duktig du är Heidi!! Ser verkligen fint ut. Och skapelserna är helt underbara!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack tack! Det har blivit mer sånt denna vecka än tidigare.

      Radera