tisdag 11 juni 2013

Rabarber

Rabarber, rabarber massor av rabarber. När vi köpte huset fanns det två planteringslådor på baksidan. I den ena var det en massa ogräs och i den andra en rabarberplanta. Eftersom vi flyttade in på hösten brydde jag mig inte så mycket om trädgården. Rabarbern fick va kvar.

Jag är själv inte särskilt förtjust i rabarber, men en paj hör sommaren till. Men vad gör man med resten? För det kommer massor. Jag vet inte vad det beror på men den trivs i sin lilla låda. 

Förra året blev det ett par pajer, kräm och så en del i frysen för att plockas fram under den kalla, mörka, långa vintern. Jag hittade ett par påsar häromdagen i frysen. Och då tog jag ändå inte tillvara allt. I år har det än så länge inte blivit något. Så förutom ovan nämnda saker. Vad gör man av rabarbern?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar