tisdag 23 april 2013

Jag beundrar er!

Jag beundrar er flerbarnsmammor! Och ännu mer beundrar jag er som fått tvillingar och som vågat skaffa fler. Hur får man vardagen att fungera?

Jag förstår inte varför mina dagar är så kaotiska. Planering och framförhållning har jag fått slänga ut genom fönstret. Måtte de vara förlåtande och återvända snart.

Kanske beror det på att jag är en sån inbiten rutinmänniska som gillar struktur och ordning. Kanske för att jag har ett rätt stort kontrollbehov som vill kunna planera mina dagar. Men det här med att bli väckt flera gånger per natt utan att ha något att säga till om är inte riktigt min starka sida när det kommer till mammarollen. Inte heller gillar jag när jag helt sonika måste rätta mig efter någons agenda som inte kan förklara vilka tider och premisser som gäller.

Och så får faktiskt den något sena bussen ta och komma nu. För nu sover de och gör förhoppningsvis ett tag till. Men jag kan inte garantera en lugn och skrikfri resa för mina medresenärer om bussen inte är i tid. (Inte för att jag kan det även om den är i tid - jag kan bara hoppas)

1 kommentar: