fredag 19 april 2013

Osminkad i illasittande kläder...

Idag packade jag in mig själv och alla fyra barnen i vår bil och åkte ut på en liten shoppingrunda. Morgonförberedelserna för att komma iväg tar lite tid med fyra barn. Det blir lätt så att jag försummar mina egna förberedelser och ger mig ut mer eller mindre osminkad. Inte för att jag vanligtvis brukar ha så mycket smink, men lite fin vill man känna sig.

Idag var inget undantag. När alla barn väl var påklädda och mätta borstade jag håret och tänderna samt bytte mysbyxorna mot ett par illasittande jeans. (Det är för tillfället ont om jeans som sitter särskilt bra. Behöver komma igång med lite träning.) Sen bar det iväg.

Någon timma in i shoppandet behövde tvillingarna matas så jag och barnen letade reda på amningsrummet. Med två bebisar i vagnen och två barn i släptåg stövlar vi in. Där sitter det redan två kvinnor. Den ena ammar, den andra är med henne som sällskap. Kvinnan som ammar visar sig vara en gammal klasskamrat från högstadiet. Hon ser fräsch och snygg ut. Stylad från topp till tå. Att hon varit gravid verkar inte ha satt några spår på hennes kropp.

Jo jag vet att det kan tyckas ytligt, men där och då kände jag mig sliten och sunkig, osminkad med illasittande jeans.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar